• Zmień kontrast
  • A+
  • A++

WYCIECZKA KLAS V

W dniach 16 – 17 maja 2018 roku uczniowie klasy 5 a i 5 b uczestniczyli w wycieczce do Warszawy. Wczesnym rankiem z uśmiechem na buzi wyruszyliśmy w podróż.

Uczniowie Michał  Kuduk i Julia Rybak, tak przedstawiają pobyt w stolicy:

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po parku Łazienek Królewskich. Piękne kwitnące kwiaty zauroczyły wszystkich, każdy wrzucał monety do fontanny, by moc tu jeszcze powrócić. Najbardziej podobał nam się pomnik Fryderyka Chopina siedzącego pod wierzbą.

Kolejnym punktem była warszawska starówka, która powitała nas lekkim deszczem. Spacerując po Placu. Zamkowym, poznawaliśmy zabytki Warszawy, Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, Rynek Starego Miasta z posągiem Syrenki. Stąd przeszliśmy,

na pl. Marszałka Józefa Piłsudskiego, gdzie zatrzymaliśmy się przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Następnie dotarliśmy do Pałacu Kultury. Wjazd na 30 piętro był dla niektórych nie lada przeżyciem, ale widok był niesamowity.

Kolejne godziny spędziliśmy w Muzeum Narodowym, gdzie uczestniczyliśmy w lekcji muzealnej. Dzięki powstałym 600 lat temu dziełom dowiedzieliśmy się jak żyli i czym się interesowali ludzie epoki średniowiecza.

Po krótkim śnie, już o siódmej rano, wyjechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Spędziliśmy tam kilka godzin, każdy miał możliwość obejrzenia wielu stanowisk i samodzielnego przeprowadzenia doświadczeń.

Po obiedzie ostatnim punktem zwiedzania był Stadion Narodowy. Zobaczyliśmy jak wyglądają szatnie piłkarzy oraz ich koszulki. Mieliśmy okazję siedzieć na przykład na miejscu Cristino Ronaldo…

Zaopatrzeni w pamiątki i pełni wrażeń powróciliśmy do domu. Chcielibyśmy więcej takich wycieczek. Jednak co fajne szybko się kończy…

Opiekę nad uczniami podczas wycieczki sprawowały Panie wychowawczynie Elżbieta Bodys, Celina Zwolak oraz Pani Katarzyna Wolska i Pan Witold Lipczewski.